Sådan finder du den perfekte kopimaskine til erhverv for din virksomhed

Skal du til at vælge en kopimaskine til erhverv, er der nogle faktorer, der kan hjælpe dig med at få fat i den helt rigtige. Du skal ikke være nervøs for, at der er tale om en hel masse faktorer, som du skal forholde dig til. Det er nemlig blot nogle få faktorer, der sikrer, at du får den helt rigtige kopimaskine til erhverv. Men hvilke faktorer er der tale om? Det kan du læse mere om herunder. 

Det bør du overveje i forbindelse med en kopimaskine til virksomheden

Når du skal vælge en kopimaskine, er nedenstående faktorer relevante at overveje, hvis du ønsker den mest optimale kopimaskine:

  • Hvor stor er din virksomhed?
  • Hvad er dit gennemsnitlige printforbrug?
  • Hvilke papirformater er der behov for?
  • Hvad tænker du om printhastigheden?
  • Hvor stor skal bakkestørrelsen i kopimaskinen være?
  • Skal kopimaskinen have nogen efterbehandlingsmuligheder? 

Du bør vælge størrelsen på en kopimaskine ud fra din virksomheds størrelse. I denne overvejelse skal du blandt andet også have in mente, hvor meget plads der er til en kopimaskine. Det er ydermere vigtigt, at du har en idé om, hvor mange sider der skal printes i løbet af en måned, da det er endnu en faktor, der kan hjælpe dig med at finde den rette kopimaskine. 

Hvis du skal være i stand til at printe i eksempelvis A3-format, er det ligeledes en ting, du skal huske på i forbindelse med valg af en kopimaskine. Det samme gælder, når det kommer til hastigheden og bakkestørrelsen, da det har en indflydelse på arbejdsgangens effektivitet. Sidst men ikke mindst bør du overveje, om kopimaskinen for eksempel skal kunne folde, hæfte og sortere dokumenterne.